post17

Η βιταμίνη C ή αλλιώς ασκορβικό οξύ ανήκει στις υδατοδιαλυτές βιταμίνες. Συμμετέχει στον σχηματισμό κολλαγόνου, επινεφρίνης, στην παραγωγή αιμοσφαιρίνης και βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές. Όντας ισχυρό αντιοξειδωτικό, θωρακίζει τον οργανισμό ενάντια στον καρκίνο και ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Επιπλέον συμμετέχει στο μεταβολισμό των λιπών, υδατανθράκων και πρωτεϊνών, προστατεύει τα κύτταρα, και πιθανώς να προστατεύει τον οργανισμό κατά του κρυολογήματος!

Έλλειψη

Η έλλειψη της βιταμίνης c προκαλεί την ασθένεια σκορβούτο, με κύρια συμπτώματα τις αιμορραγίες στους βλεννογόνους, στο δέρμα και κυρίως στα ούλα, βλάβες στα δόντια και κακουχία.

Πηγές

Εσπεριδοειδή, μπρόκολο, σκουροπράσινα λαχανικά, κόκκινες και πράσινες πιπεριές, φράουλες, ακτινίδια, τομάτες, ανανάς, μάνγκο, φραγκοστάφυλα, κουνουπίδι, γκρέιπ φρουτ, λάχανο, γλυκοπατάτες κ.α.

Προσοχή!

Όσο βρίσκεται μέσα στα κύτταρα των ιστών μπορεί να διατηρηθεί, όταν όμως με τη διάρρηξη των κυττάρων ( κόψιμο φρούτων και λαχανικών) έρθει σε επαφή με το ατμοσφαιρικό οξυγόνο, τότε οξειδώνεται γρήγορα και χάνει τη βιταμινική της δράση. Το ίδιο συμβαίνει και όταν μαγειρεύεται σε υψηλές θερμοκρασίες.

Η ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη για την βιταμίνη c είναι για τους άνδρες 90 mg και για τις γυναίκες 75 mg ( σε κατάσταση μή εγκυμοσύνης ή θηλασμού) ενώ για τους καπνιστές είναι η ημερήσια συνιστώμενη (+ 35mg)!!